23 Haziran 2017 Cuma

PATRONDAN KURTULMA SANATI

Evet, sevgili okurlar. Bugünkü yazımda psikopat bir patronu olanların ne yapması gerektiğinden bahsedeceğim. Bu durumu yaşayanlar lütfen kulak versin. Benim patronlarım psikopat olduğundan değil. İyi insanlar şükür. Sadece konu ilgimi çekti. Hem ne zamandır sıkıcı paylaşımlar yapıp, duruyorum. Sayfaya da biraz renk gelsin istedim. Mıymıymıy şiir paylaşıyorum sürekli. Yok, buralardan gitmek istiyormuşum da, yok efendim uzaklara yelken açacakmışım da… Nereye gidiyorsun? Otur poponun üstünde affedersin. Ayy vallahi ben bile sıkıldım kendimden!

Şimdi bu yazıda her yerde karşınıza çıkan ve sinirlerinizi bozan bir insan tipini irdeleyeceğiz; Psikopatları. Nereye giderseniz gidin karşınıza çıkacaklar. Bundan kaçış yok. Mutlaka karşı karşıya geleceksiniz. Malumunuz sayıca çok fazlalar. Haydi, dışarıda denk geldiğiniz de çok fazla sorun olmayabilir. Örneğin trafikte makas atan psikopata küfür edersiniz, rahatlarsınız( sonra da kaçarsınız) Ama iş yerinde?
Ya patronunuz bir psikopatsa? Küfür etmek biraz sıkar. Boğazına da yapışamayacağınıza göre sinirlenmemek için yollar bulmak gerekiyor. Farz edelim sizi herkesin önünde rezil etti. Ne yapacaksınız?


Her ne kadar kişisel gelişim uzmanları, “Onu affedin. Şimdi evrene sevginizi yollayın, oradan sekip size geri dönsün” falan gibi şeyler deseler de o iş öyle olmuyor. Bunları geçelim. O anda içinizden adamın gırtlağını sıkmak geliyor, bunu biliyorum.

Evet, bunu yapmak güzel olurdu. Amma velakin burada yapmaya çalıştığımız şey adamı boğmadan, işimizden gücümüzden de olmadan olayı çözmek. Bunun için size iki tüyo vermek istiyorum;

Onun Bir Ruh Hastası Olduğunu Kabul Etmeye Çalışın.



Diyelim ki iş yerinde saçma sapan bir şeyden dolayı azar işittiniz. Hem de başkalarının önünde. O işte hiç de azar işitecek bir şey de yoktu oysa… Belli ki adam bunu yapmaktan zevk alıyor.
Hemen kravatından tuttuğunuz gibi ümüğünü sıkasınız geliyor ama durun. Derin bir nefes alın ve onun bir manyak olduğunu kendinize hatırlatın. Evrene iyi enerji yollayın, affediyorum deyin falan demiyorum. Fakat onun bir hasta olduğunu kabul ederseniz rahatlarsınız. “Söylemesi kolay tabi” diyebilirsiniz ama adamın kendi problemli yani, mutlu değil. Başkalarını mutsuz ederek iyi olacağını zannediyor. O yüzden böyle davranıyor. Aslında adam zavallı. Bunu idrak etmeye çalışın.

Ha hiç olmadı içinizden yine sövebilirsiniz tabii ona bir şey demiyorum. Deşarj olursunuz. Ya da en kötü tuvalete gidip oradan sövün bir süre rahatlayın. Yine hıncınızı alamazsanız akşam evde aynanın karşısına geçip, sanki karşınızdaymış gibi sakince anlatın. “Bak kardeşim böyleyken böyle. Sen ruh hastasısın. Bunu biliyorum. Bu yüzden senin davranışlarını takmıyorum.”
Öyle bakmayın. Ben demiyorum bunu, psikologlar söylüyor. Beyin hayal edince gerçek gibi algılayıp tatmin oluyormuş(bu beyin de biraz saf) Bu da kesmezse yastığınızı patronunuz olarak düşünün ve alabildiğine yumruklayın. Eee bunları yaparken etrafta birilerinin olmamasına dikkat edin tabi…

Onu Maymuna Çevirin
                                   



Bu maddede “intikam alın”, “rezil edin” gibi şeyler için söylemeyeceğim. Hayalinizde maymun yapın demek istiyorum. Yani patronunuzu öyle komik bir şekilde hayal edin ki onu gördüğünüzde gülme gelsin. Mesela pembe bir elbise giydiğini, kafasında komik bir şapka olduğunu, bikini giydiğini vs. düşünebilirsiniz. (Son seçenek çok cazip olmayabilir). Artık hayal gücünüze kalmış. Böylece onu artık ciddiye alıp, sinirlenemeyeceksiniz. Bir düşünün; O esip gürleyen, koskocaman, kelli felli, göbekli adamı o halde bir hayal edin. Sizce artık o Ahmet Bey eski Ahmet Bey olur mu? 

Yine psikologlar çekindiğiniz insanı çıplak hayal edin diyorlar. Böylece onu ciddiye almazmışsınız ama ben bunu pek tavsiye etmiyorum. En nihayetinde herkes mankenlik ajansında çalışmıyor. Sonuçları kötü olabilir. Durduk yere psikolojinizi daha da beter etmeyin. Zira sinir olduğunuz kişi şefiniz Mahmut usta falan olabilir çünkü. 


İş Çıkışı Aktiviteler


İşten çıktıktan sonra mutlaka bir şeyler yapın. Öyle dosdoğru eve gitmeyin. Kafanızı dağıtın. O günün stresini, negatifinizi şöyle bir salıverin dışarı. Eğer ki fakirseniz, dışarı çıkacak paranız yoksa da o zaman atın kendinizi Zeytinburnu sahiline. Ne bileyim ayaklarınızı suya sokun, çime basın… Bunlar da iş görür. Pahalı diye içki alamıyorsanız, bol bol temiz havayı çekin içinize. Çok olmasa da biraz kafa yapacaktır. Eh idare edeceksiniz artık. 


22 yorum:

  1. HaahahA ne keyifli bir yazı olmuş!
    En keyiflisi herhalde 2. maddeyi yapmak. Bir an için hayal ettim de :DDDDD

    YanıtlaSil
  2. Yada benim gibi telefonda agzınıza geleni saydıktan sonra isi bırakın. 😅

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş okurken çol keyif aldım gerçekten maddeler güzel ama yapması birazzcıık zor :))

    YanıtlaSil
  4. Keyifle okudum :D Maymuna çevirmek iyi bir fikir gibi :D

    YanıtlaSil
  5. Ayyyy ben şu ilk paragraftan sonra koptum :) Bunca şiirden yazıdan sonra bu yazın oldukça sıra dışı geldi bana da :) Arada çizgi dışına çıkmak ta yarar var galiba :) Ayrıca ev hanımı olarak kendi kendimin patronu olduğum için de şanslıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında genelde böyle yazıyordum ama nedense bu ara bir şairliğim tuttu. En güzeli! Ohh en iyisi ev hanımı olmak:)

      Sil
  6. Tüyolar güzelmiş.Şimdilik işsizler ordusunun genç bir neferi olarak dolaşıyorum.Bir gün işe başlarsam aklımda bulunsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh maalesef ülkemizde işsizler ordusunun sayısı çok fazla. İnşallah istediğiniz bir işi yaparsınız bir gün:)

      Sil
  7. Gülerek okudum.İş yerinde mobbing benim proje konumdu.Hukuksal olarak da yapılacakları anlatmıştım.Sizin bakış açınız da farklı olmuş.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Siz de psikologsunuz:)) Yukarıdakilere katılır mısınız, bilmem:))

      Sil
  8. Haha, efendim, sizin bu yazılarınız harika oluyor! :) Özellikle ikinci tüyo çok hoştu :D
    Bir de, neden öyle diyorsunuz ki; bence şiirleriniz gayet güzel...
    Ayrıca Pink'in, "Please dont leave me" klibinden bir görselini(3. fotoğraf) görmek çok hoş oldu :)
    Kaleminize sağlık! :)
    Tavsiyeleriniz, dikkate alınması gereken cinsten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy şiirlerimi beğenmenize sevindim. Sizin gibi bir üstattan bunları duymak ne güzel:))
      Psikopat deyince aklıma Pink geldi:D O şarkıyı da çok severim:)

      Sil
    2. Elbette beğendim! :)
      Estağfurullah, efendim, ne üstadı... Biliyorsunuz ben sadece saçmalıyorum :)
      O halde, Pink'ten 'Funhouse' klibini de izlemenizi öneririm :)

      Sil
    3. hmmm başkaları da sizin kadar güzel saçmalasın da görelim o zaman.
      Onu da biliyoruuum:)

      Sil
  9. çok güzel bir yazı olmuş gerçekten:) yazının ilk başına bayıldım :))) birde maymuna çevirmek çok güzeldi :)))))) bu kadar hengamenin içinde iyi geldi bu yazı :))

    YanıtlaSil
  10. İnşallah böyle bir patronum olmaz :D

    YanıtlaSil